Daniel Barenboim at Musikverein - Vienna - 03.05.2009

......Daniel Barenboim is another genius of our century. I wanted to see him so much and in Vienna it was finally possible. He conducted Staatskapelle Berlin. I bought the ticket months ago. When I bought it the concert was almost sold out so i didn't have too many choices. Between a very bad seat and a seat behind the orchestra I chose the second one. Balcony, second row, good visibility. I always wanted to see the conductor's face during the concert. This is not possible at the Athenaeum.

......So there was 1 and half hour of delight. Mahler's 9th Symphony is long. But I had so many things to follow that time passed right away.

.....No further comments. There's no point. They are all too good to have something to say.


......Again, my thoughts after the show, in Romanian. Please use Google translate.


......O duminica cu mult soare. Si vreo 25 de grade. Pentru azi am avut bilete la matineul de la Musikverein. Am prins cum nu se poate mai bine. Stiam de mult. Bilet luat de cand s-au pus in vanzare. Simfonia a 9-a de Maheler cu Daniel Barenboim la pupitru. Si Staatskapele Berlin. Ce sa zic. Stiam ca omul e genial. Si ca pianist si ca dirijor. Dar sa-l vezi pe viu e de 100 de ori mai bine. Cum se intampla de altfel cu toti. Simfonia e foarte lunga. De asta se canta singura. 1 ora si jumatate. Dar nu stiu cand a trecut timpul.

......Biletele un pic mai ieftine sunt pozitionate mai prost. Cu vizibilitate partiala, nu prea stiu cum sa explic. Poate o sa va dati seama din poze. Mai fusesem in sala aia si stiam exact la ce sa ma astept. La balcon sunt 2 sau 3 randuri de scaune. Numai primul rand are vizibilitate 100%. La celelalte trebuie sa te apleci, sa te indoi... intre a ma chinui undeva in spate si a sta asa fel incat sa il vad pe dirijor din fata am ales varianta a doua. Tot imi doresc sa vad fata dirijorului. La ateneu tot timpul stau in loje. Am avut un loc de unde am vazut foarte bine. Am putut sa stau si in picioare fara sa deranjez pe nimeni.

......Omul e extraordinar. Iar orchestra canta singura. La figurat dar si la propriu. Au fost pasaje unde barenboim nu batea masura. Doar ii urmarea. O privire era suficienta pentru a asigura o intrare perfecta. Pe pasajele de mare intensitate se implica, suferea, dar fara a exagera miscarile. Totul era foarte bine controlat. Cum am zis, ii putea dirija lejer cu privirea. Niciun moment de ezitare, exemplare treceri de la fortissimo la pianissimo. Stiu eu pe cineva care ar putea comenta mult mai profesionist. Pacat ca nu a fost cu mine in sala. Ar fi zis mai multe despre consistenta viorilor, despre vibratouri, etc...
......Eu asa, mai amator. Dar ce am auzit mi-a placut foarte foarte mult. O partida de suflatori de nota 10. Un numar mare de viori. mai mare ca de obicei. Si dispunerea pe scena a fost un pic schimbata. Doar 4 sau 6 viori in stanga dirijorului (nu am vazut foarte bine ca erau oarecum sub mine. 4 am vazut sigur), urmate de violoncei si cotrabasi. In dreapta dirijorului, continuarea partidei de viori, pana in spate (acolo unde la ateneu se regasesc violonceii si contrabasii).
......Chiar daca a fost lunga as mai fi ascultat o data. extraordinar. bravo, maestre.
......L-am asteptat sa iasa. Nu a ramas lume mai deloc. Cativa
asiatici. Si inca cativa dar tot turisti cred. Austriecii nu stau la asa ceva. Nu a durat mult. Vreo 15 minute si a iesit. Dar modest omul. A dat cateva autografe si a plecat.

The poster of the event. Sold out. Musikverein Vienna
Inside the hall






Daniel Barenboim. This picture was taken before the symphony. All the others are taken after.




















I'll see Mr Barenboim again in July. This time he'll conduct the orchestra of Scala, in Aida.







Free Blog Counter
Poker Blog


No comments:

Post a Comment